Autoleasevergelijk.nl; de nummer 1 autoleasevergelijker!.
  Porsche Cayenne nu ook als plug-in E-Hybrid
Stekkersprinter

Porsche breidt het leveringsgamma van de Cayenne uit met een plug-in hybride. De Cayenne E-Hybrid is direct van een Nederlands prijskaartje voorzien.


Porsche levert de nieuwe Cayenne naast simpelweg als 'Cayenne' al als S en als Turbo. Daar komt nu ook een plug-in hybride bij: de Cayenne E-Hybrid. Hierbij wordt het bekende 340 pk sterke 3,0-liter V6-benzineblok gekoppeld aan een 136 pk krachtige elektromotor. Het gecombineerd vermogen komt daarbij uit op 462 pk en het koppel op 700 Nm.

Met die nieuwe set spieren sprint de vierwielaangedreven Cayenne E-Hybrid in 5,0 seconden naar een snelheid van 100 km/h. De topsnelheid is vastgesteld op 253 km/h. Op puur elektrokracht moet de auto een afstand van 44 kilometer kunnen afleggen. De topsnelheid is in elektromodus begrensd op 135 km/h. Het gemiddeld verbruik over de hele linie moet op 3,2-3,4 l/100 km liggen, afhankelijk van de wielmaat. De onder de bagageruimte geplaatste batterij heeft een capaciteit van 14,1 kWh, 3,3 kWh meer dan het accupakket in de vorige generatie Cayenne E-Hybrid. Aan een 230-volt-lader is de Cayenne E-Hybrid in 7,8 uur weer vol te laden. Met de optionele 7,2 kilowatt-lader, aangesloten op een 230-volt-aansluiting met 32 ampère, is de auto in 2,3 uur vol te laden.

Spoedig wordt Porsche Charing Service in gebruik genomen, een dienst waarmee de Cayenne bij alle publieke laadstations is op te laden. Porsche grijpt de introductie van de E-Hybrid aan om de optielijst van het hele Cayenne-gamma uit te breiden met onder meer een head-up display. Ook Porsche InnoDrive, met adaptieve cruisecontrol, massagestoelen, een verwarmde voorruit en een standkachel vinden hun weg naar de optielijst.

De vanafprijs van de Cayenne E-Hybrid is voor Nederland vastgesteld op € 102.800. In België kost de auto minimaal € 93.024,80.

Lars Krijgsman


Gepost op: 4-5-2018 Bron: Autoweek
 



Email:
Wachtwoord:
online adverteren www.m4n.nl